sâmbătă, 23 iunie 2012

PENTRU CA, IN SFARSIT, PLOAIA A VENIT


E trecut de ora 23. Sunt in balcon si ma gandesc ca nimic nu se compara cu o ploaie de vara. Mai ales noaptea-mirosul, linistea, impacarea...
Ploua cu stropi mari, ma uda pe picioare, pe maini, insa nu dau inapoi. Imi era dor.
Sunt cateva saptamani de cand a venit canicula peste noi, de cand toata lumea se vaita de zapuseala, plimbarea in RATB sau cu metroul a devenit un chin, iar oamenii parca au uitat ca acum jumatate de an era iarna si frig si pe atunci plangeau dupa caldura de alta data. Rolurile s-au inversat. De fapt, chiar as putea pune pariu ca si in aceste momente, in noaptea asta, exista persoane care sunt nemultumite de faptul ca ploua, desi acum cateva ore ar fi dat orice pentru o bruma de racoare. Asa ca...da-i omului orice. Intotdeauna va gasi o obiectie.
Insa mie imi place. Imi amintesc de faptul ca vara trecuta, datorita internet-ului, am facut rost de un program cu sunete din natura. Ma ascundeam in casa, inchideam geamurile si de fiecare data alegeam ploaia, inchideam ochii si, chiar daca afara erau aproape 40 de grade, in camera mea era ploaia- cantecul si dansul ploii.
De ce ploaia? Pentru ca intotdeauna a avut ceva magic. A fost ca o renastere-dupa potop, a fost ca o spalare a mizeriei si a pacatelor...este cea care aduce racoarea dupa o torida zi de vara...mai buna, mai ieftina si mai sanatoasa decat o bere :)
Cand eram in liceu petreceam mult timp la bunici. Exista pe atunci si o mica discoteca, fara manele, fara fite, doar muzica buna si marea gasca de prieteni, adunati din toate colturile tarii. Intr-o noapte de vara, ca si acum, am iesit cu totii afara.
Incepuse sa ploua.
Noi am inceput sa dansam.
Dj-ul, care ne-a vazut euforia, ne-a incurajat, dand play la o melodie veche dar minunata: "It's raining man". Repet- a fost magic. Au trecut aproximativ 10 ani de atunci, insa eu imi amintesc de parca ar fi fost ieri.
Cati dintre voi nu ati impartasit cu ploaia momente intime, fiori, tristeti, bucurii? Insa indiferent ce, ploaia ne invata sa nu ne descurajam, pentru ca oricat de grea e o situatie sau oricat de puternica e nebunia furtunii, intotdeauna apare curcubeul. Deci pentru toata lumea exista speranta.
Iar daca romanul e inventiv si hazliu si spune ca vremea de ploaie e vreme de numarat bani si facut copii, ganditi-va ce fac eu acum :)))

PS: Acum o saptamana va povesteam de concertul la care a participat si trupa Cargo. Au facut "furouri" cu piesa "Daca ploaia s-ar opri". Pe atunci nu ploua. Probabil au suparat pe cineva intre timp, daca la o saptamana dupa a inceput sa ploua :D
Ar trebui sa tina un  nou concert in care sa cante "Daca salariile s-ar mari" si poate dupa o saptamana se intampla. :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu